Školská rada

Zasedání Školské rady 20. 2. 2018  zde

Zasedání Školské rady 28. 11. 2017  zde

Zasedání Školské rady 28. 6. 2017  zde

Zasedání Školské rady 5. 4. 2017  zde

Zasedání Školské rady 1. 2. 2017  zde

Zasedání Školské rady 30. 11. 2016  zde

Zasedání Školské rady 12. 10. 2016  zde

Zasedání Školské rady 14. 6. 2016  zde

Zasedání Školské rady 25. 5. 2016  zde

Zasedání Školské rady 27. 1. 2016  zde

Zasedání Školské rady 7. 10. 2015  zde

Zasedání Školské rady 27. 5. 2015  zde 

Zasedání Školské rady 24. 2. 2015 zde               

Zasedání Školské rady 19. 11. 2014 zde

           Zasedání Školské rady 8. 10. 2014 zde

Výroční zpráva za rok 2016/17 zde

Výroční zpráva za rok 2015/16 zde

Výroční zpráva za rok 2014/15 zde

Výroční zpráva za rok 2013/14 zde

Výroční zpráva za rok 2012/13 zde

Výroční zpráva za rok 2011/12 zde

Zákon č. 561/2004Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávaní stanovil, že od ledna 2006 musí být při všech základních, středních a vyšších odborných školách zřízena školská rada.

Prostřednictvím školské rady se mohou zákonní zástupci nezletilých žáků, zletilí žáci, pedagogičtí pracovníci školy a zřizovatelé podílet na správě školy. Školská rada má 6 členů. Třetinu členů jmenuje zřizovatel, třetinu volí zákonní zástupci nezletilých žáků a třetinu volí pedagogičtí pracovníci školy. Funkční období členů školské rady je tři roky. Školská rada zasedá nejméně dvakrát ročně.

Úkoly školské rady:

  • školská rada se vyjadřuje k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování
  • školská rada schvaluje výroční zprávu o činnosti školy
  • školská rada schvaluje školní řád a navrhuje jeho změny
  • školská rada schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
  • školská rada se podílí na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy
  • školská rada projednává návrh rozpočtu školy na příští rok, vyjadřuje se k rozboru hospodaření a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření
  • školská rada projednává inspekční zprávy České školní inspekce
  • školská rada podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní zprávu ve školství a dalším orgánům
  • podává návrh na odvolání ředitele,
  • podává návrh na vyhlášení konkurzu na ředitele školy

 

Seznam členů školské rady Základní školy Ostrava - Mariánské Hory od října 2017

předseda rady: 

Ing. David Štěpán (zástupce rodičů), david.stepan@zsgenjanka.cz
členové rady: Ing. arch. Liana Janáčková (zástupce zřizovatele)
  Bc. Marcela Zitvaiová (zástupkyně zřizovatele)
  Martina Bodurová (zástupce rodičů)
  Mgr. Kateřina Smažáková (zástupce učitelů a školy)
  PaedDr. Šárka Valentová (zástupkyně učitelů a školy)

Na mailovou adresu david.stepan@zsgenjanka.cz můžete zasílat dotazy, připomínky a podněty pro práci Rady školy.

 


Aktuality - Plán akcí.

DEN RODINY 25. 5. 2018

Sdružení rodičů a přátel naší školy zve srdečně všechny žáky školy, jejich rodiče a rodinné příslušníky na DEN RODINY, který se uskuteční v pátek 25. 5. 2018 od 16 h v části areálu školního hřiště a dopravního hřiště. Vstup pro členy SRPŠ je zdarma po předložení lístečku (obdrží od TU), pro ostatní 30 Kč. Připraveny jsou super nové atrakce, soutěže, opékání. Koloběžky, kola a přilby s sebou.


Seznam přijátých budoucích prvňáčku pro školní rok 2018/2019 naleznete ZDE

NOVÉ DOPRAVNÍ HŘIŠTĚ!

Dne 10. 4. 2018 v 16 h. Vás zveme na slavnostní otevření dopravního hřiště v areálu naší Základní školy Gen. Janka, kde bude pro děti zajištěn odpolední program a také můžete využít možnosti nechat si očipovat své jízdní kolo.

https://zveme-vas-na-slavnostni-otevreni-dopravniho-hriste


HAPPYSNACK – ŠKOLNÍ AUTOMAT NA ZDRAVOU SVAČINKU

Již od září loňského roku získávají všichni žáci naší školy dotovanou zdravou svačinku. Dvakrát za měsíc obdrží ovoce či zeleninu, dvakrát za měsíc neochucené mléko. K tomu ještě bonusy ve formě žervé sýrů nebo jogurtů. Škoda, že ne všem žákům svačinky chutnají...   :-(

Termíny rozvozu zdravých svačinek:

 Mléko sudý týden

 Mléčné výrobky

 Ovoce lichý týden

 6. 2.

 6. 2.

 13. 2.

 20. 2.

 20. 2.

 27. 2.

 6. 3.

 6. 3.

 9. 3.

 20. 3.

 20. 3.

 27. 3.

 3. 4.

 3. 4.

náhradní termín 13. 4.

 10. 4.

 17. 4.

 17.4.

 24. 4.

 9. 5.

 

 15. 5.

 22. 5.

 

 29. 5.

 5. 6.

 

 12. 6.

19. 6.

 

 26. 6.


Nabídka kroužku informatiky, druhý termín

Pedagogická fakulta Katedřa informačních a komunikačních technologiích nabízí našim žákům bezplatnou aktivitu v oblasti informačních technologií. Zájemci se mohou opět přihlásit u svého třídního učitele a zúčastnit se setkání (nejlépe v doprovodu rodičů) pravidelně od 27. 2. 2018 každé poslední úterý v měsíci (v případě zájmu co 14 dní), opět od 15 hod. Jedná se o kroužek, který byl nabízen na podzim roku 2017.


Elektronický přístupový systém na čipy 

Návod k zasílání infoSMS k čipům ZDE


Přihlašování dětí do školní družiny na školní rok 2017/2018

Kapacita ŠD je 120 míst (4 oddělení). Do družiny jsou umístěni přednostně žáci zaměstnaných rodičů z 1. - 3. třídy na základě vyplněné přihlášky. Přihlašování bude probíhat v tomto pořadí:

Přihlášení budoucích prvňáčků u zápisu do 1. ročníku (duben).

Přihlášení současných prvňáčků v průběhu měsíce června.

Doplnění kapacity ŠD 1. týden nového školního roku. Po naplnění kapacity budou případní zájemci zařazeni do seznamu náhradníků.


ZPŘÍSTUPNĚNÍ ŠKOLNÍHO HŘIŠTĚ VEŘEJNOSTI

V zimních měsících je hřiště uzavřeno. Provozní řád ZDE.

 


Nové telefonní číslo na členky Školního poradenského pracoviště - škol. psychloga, soc. pedagoga - 773 762 260

Kroužky šachové akademie

Od února 2017 SVČ Korunka nabízí všem dětem nově dva kroužky „šachové akademie“ a v pátek10. 2. 2017 od 15:30 startuje první ročník Ostravské městské ligy mládeže v šachu. Všichni zájemci o tuto královskou hru jsou vítáni! Přikládáme leták Šachového království a přihlášku do zájmového útvaru SVČ Korunka.


Veselá věda - kroužky zábavných “skorovědeckých” pokusů z chemie, fyziky a biologie pro děti z 1. stupně ZŠ. Více informací na: www.veselaveda.cz1x týdně, 60 minut, 15 lekcí za pololetí, 90 Kč/hod. Druhé pololetí již od ledna/února 2017.“

 


Příprava na certifikát Cambridge Ostrava

Více informací najdete ZDE nebo v odkaze ZDE.


Pitný režim ve škole

Od konce ledna jsou ve škole instalovány speciální stojany na vodu. Žáci a zaměstnanci budou mít k dispozici speciálně upravenou vodu pokojové teploty, chlazenou nebo jemně perlivou. Stačí si přinést vhodnou uzavíratelnou nádobu a do ní si vodu napustit. 

Firma Lux Aqua, která stojany instalovatla a také provádí pravidelný servis, nabízí k prodeji láhve z materiálu, který je zdravotně nezávadný. Cenová nabídka a bližší informace ZDE.


Vážení rodiče
Ve škole je nainstalován bezpečnostní čipový systém pro vstup do budovy. Pokud si přejete dostávat SMS zprávy o příchodu a odchodu svého dítěte do a ze školní budovy, prosím vyplňte potřebné údaje k registraci na webové stránce www.edupartner.net v odkazu RODIČ


Školní poradenské pracoviště - ŠPP

Vážení rodiče, od září 2016 vzniklo na naší škole v rámci projektu „Rozvoj rovného přístupu ke vzdělávání ve městě Ostrava“, jehož realizátorem je Statutární město Ostrava, a projektu „Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - šablony pro MŠ a ZŠ - Krok za krokem“, Školní poradenské pracoviště (ŠPP). Kromě školního metodika prevence a výchovného poradce, kteří s vašimi dětmi již pracují, budou součástí ŠPP další odborníci, a to psycholog, sociální pedagog a školní asistent. Další informace naleznete ZDE. Kotakt: 773 762 260


 

Aktivní přístup k omezení rizik

Vážení rodiče,

jak jsme Vás již informovali, na naší škole bude instalován elektronický čipový přístupový systém pro vstup do školy. Systém napomůže zvýšit bezpečnost osob ve škole, umožní sledovat přítomnost žáků a efektivněji evidovat docházku a pozdní příchody. Zamezí vstupu nepovolaných osob do školy a tím zmenší riziko napadení našich žáků cizí osobou apod. Aby byl sytém plnohodnotný, čipy musí mít všichni žáci a zaměstnanci školy. Žáci obdrží čip na základě vratné zálohy 100 Kč.

Systém bude současně napojen na elektronickou třídní knihu programu BAKALÁŘI, jejíž zavádění plánujeme na příští školní rok ve zkušební verzi. Následně připravujeme zprovoznění webového rozhraní, ve kterém budou moci rodiče využívat elektronickou žákovskou knížku, průběžnou klasifikaci atd. Věříme, že plánované změny a služby budou pro naši školu, žáky a rodiče přínosem.

Bonus navíc - zasílání SMS rodičům

Po přiložení čipu ke čtecímu zařízení systém Vám automaticky doručí zprávu, že dítě v pořádku dorazilo do školy či kroužku. Pomocí této služby získáte okamžitý přehled nejen o příchodech, ale i odchodech z naší školy. Možno zvolit několik způsobů doručování informací:

zaslání SMS zprávy, zaslání potvrzujícího e-mailu, upozornění prostřednictvím mobilní aplikace, jednoduchý přehled pomocí libovolného prohlížeče

V případě, že nedostanete zprávu o příchodu dítěte do školy či kroužku, můžete ihned na vzniklou situaci reagovat. V případě, že dítě žák zapomene čip doma, vyučující  na počátku 1. hodiny zadá přítomnost žáka do e-Třídní knihy, následně se odešle příslušná zpráva.

Tato služba je dobrovolná, a je k dispozici již od pouhých 15 Kč měsíčně. Toto bude řešeno jednotným nevratným paušálním poplatkem 150 Kč za školní rok.

Více informací na http://www.detibezpecne.cz nebo ZDE


 Angličtina pro děti 1. stupně ZŠ on-line 

Odkaz na stránky projektu naleznete v sekci Odkazy



melnick.cz Autosklo-TOP